E-service is not available at the moment, please try again later.
E-service is not available at the moment, please try again later.

36% interneta veikalu klientu piedzīvojuši krāpšanu internetā


Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kas veikta izglītojošās kampaņas par drošu iepirkšanos internetā #PatiesiViltots, kas veikta šī gada novembrī, secināts, ka 36% no Latvijas iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, ir piedzīvojuši krāpnieciskas darbības.
 

Kas visvairāk rūpējas par drošību


Veicot pirkumus internetā, kopumā 83% interneta veikalu klientu pārbauda izvēlētā veikala uzticamību. Vairumā gadījumu (56%) pastiprināta uzmanība tiek pievērsta veikaliem, kuros patērētājs iepērkas pirmo reizi, un tikai 27% pircēju pārbauda arī tos veikalus, kuros tiem jau ir bijusi iepirkšanās pieredze.



26% lauku iedzīvotāju, iepērkoties internetā, nepārbauda interneta veikalu uzticamību, tādējādi pakļaujot sevi apkrāpšanas riskam. Turpretī Rīgas un mazpilsētu iedzīvotāji tam līdzi seko daudz rūpīgāk – par pirkuma drošību pārliecinās attiecīgi 89% un 91% interneta veikala klientu. 



Cilvēki vecumā no 18-30 gadiem drošības jautājumiem pievērš lielāku uzmanību salīdzinājumā ar citām vecuma grupām - 88% pirms pirkuma veikšanas pārliecinās, vai interneta veikals ir drošs.
 

Kādām pazīmēm pievēršam uzmanību


Interneta veikali klienti visbiežāk pārbauda citu veikala klientu atsauksmes (61%), kā arī izpēta veikala piedāvāto maksājuma iespējas (55%). Tāpat liela daļa (59%) saglabā pirkuma dokumentus.
Tikai 16% aptaujāto vienmēr izlasa distances līgumu, pirms piekrist tā nosacījumiem. Vēl retāk (14%) pievērš uzmanību uzticības zīmēm jeb Trust Mark.



Interesanti, ka drošības jautājumiem lielāku vērību pievērš tie, kas kaut reizi jau saskārušies ar krāpniecību internetā.


Biežākie krāpšanas gadījumi


36% interneta veikali klientu atzīst, ka piedzīvojuši kāda veida krāpniecību no interneta veikalu puses.
Biežākā krāpšanas metode ir situācija, kad par preci ir samaksāts, taču tā nav piegādāta (15%), atsūtītā prece nav atbildusi veikalā aprakstītajam (15%) vai pasūtītās preces vietā tiek piegādāta cita prece (8%).


Neuzķeries uz āķa


Omniva sadarbībā ar Swedbank un Xnet interneta veikalu rīko izglītojošo kampaņu #PatiesiViltots ar mērķi samazināt to klientu daļu, kas nav informēti vai vienkārši nepievērš uzmanību interneta veikalu drošības pazīmēm.
Svarīgāko, kas jāievēro pirms drošas iepirkšanās internetā, lasi šeit

Aptauja veikta kampaņas #PatiesiViltots ietvaros, ko īsteno Omniva Latvija sadarbībā ar Swedbank un Xnet interneta veikalu. Aptauja veikta internetā (CAWI metode) šī gada novembrī izglītojošas kampaņas #PatiesiViltots ietvaros, aptaujāti 743 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18-74 gadiem 
Biznesa klients Ieiet
Privāts klients Ieiet

Dzirnieku iela 24, Mārupe, LV-2167, e-pasts: info@omniva.lv, Info +371 27042424