Paplašināšanās Baltijā - vai ir vērts un kā to izdarīt?
Interneta veikala izveide ir ieguldījums gan finansiālā, gan arī laika izteiksmē. Pēc milzīgas enerģijas ieguldīšanas interneta veikala izveidē daļa no tirgotājiem atslābst un domā, ka tālākai peļņas gūšanai pietiek ar to, ka veikala darbība ir tehniski nodrošināta. Tomēr praksē tas nav nemaz tik vienkārši. Tiem uzņēmējiem, kas vēlas savu darbību paplašināt, ir rūpīgi jāpārdomā daudzi nelieli un lielāki soļi, kas galarezultātā nosaka interneta veikala panākumus eksporta jomā.
Kādas valstis iekļaut savā paplašināšanās plānā un kādā posmā to darīt?
Lielākoties var izvēlēties kādu no diviem galvenajiem stratēģijas virzieniem. Pirmā stratēģija: vienlaicīgi pievērsties tikai vienam konkrētam tirgum, savukārt otrā stratēģija ir vērsta uz globālu paplašināšanos. Šeit ir jāizvērtē uzņēmuma piedāvāto preču/pakalpojumu īpatnības un resursu esamība. Ja tirgotājs piedāvā nišas produktu vai pakalpojumu, kas tiek tirgots angļu valodā izstrādātā mājaslapā un spēj atrast īsto mērķgrupu globālā līmenī, tad viņam nav nepieciešams īpaši pievērsties atsevišķiem tirgiem. Globālā stratēģija parasti ir piemērotāka lielajiem uzņēmumiem, kam salīdzinājumā ar mazajiem tirgotājiem ir ievērojami lielāki finansiālie un darbaspēka resursi.
Mazajiem uzņēmējiem iesakām sākt savas darbības paplašināšanu atsevišķos tirgos, iekarojot tos pakāpeniski pa vienam. Pat visa Baltijas tirgus vienlaicīga aptveršana var izrādīties pārāk liels izaicinājums, kas ne katram būs pa spēkam. Tāpat pastāv risks zaudēt fokusu, un rezultāti var izrādīties gluži atšķirīgi no sākotnēji gaidītājiem.
Cik ilgs laiks ir nepieciešams, lai tirgotājs jaunajā tirgū sāktu justies pārliecināti?
Vidējo laika rādītāju, protams, ir grūti nosaukt, jo viss ir atkarīgs no resursiem, interneta veikala plānošanas, piedāvāto preču un pakalpojumu sortimenta u.tml.Turklāt pieredze rāda, ka dažādi attīstības procesi informācijas tehnoloģiju jomā bieži vien aizņem vairāk laika nekā sākotnēji plānots, tādēļ tirgotājam ir jāapbruņojas ar pacietību. Procesa paātrināšanā būtiska nozīme ir resursiem - jo vairāk laika, enerģijas un līdzekļu ir iespējams ieguldīt, jo ātrāk norisēs process.
4 ieteikumi, ko būtu vērts ievērot eksporta jomā
1. Domēna paplašinājuma izvēle
Izmantojot vietējo domēna paplašinājumu, ir ļoti grūti iegūt ārvalstu klientu uzticību. Pieredze liecina, ka cilvēki vairāk uzticas vietējai produkcijai vai labi pazīstamiem starptautiskiem uzņēmumiem. Tādēļ iesakām izveidot interneta veikalu ar tirgum atbilstošu domēna paplašinājumu. Piemēram, ja plānojat paplašināties Igaunijas tirgū, tad būtu vēlams izmantot paplašinājumu .ee vai starptautisko paplašinājumu .com.
2. Uzņēmuma nosaukuma nozīme
Veidojot interneta veikalu, būtu jāpievērš uzmanība arī uzņēmuma nosaukumam un tā tulkojuma nozīmei jaunajā tirgū. Ja uzņēmuma nosaukuma tiešais tulkojums vietējā patērētāja valodā neko nenozīmē, tad būtu vēlams izsvērt iespēju to lokalizēt. Piemēram, “Omniva” meitas uzņēmumam "Maksekeskus" (maksājumu centrs) Igaunijā ir ļoti skaidra nozīme, taču Latvijā un Lietuvā tiešā tulkojumā šāds vārdu salikums neko neizsaka.
3. Tirgus analīze
Tirgi ir ļoti atšķirīgi - sākot no likumdošanas īpatnībām līdz pat norēķinu kārtībai. Risinājumi un paņēmieni, kas lieliski darbojas vietējā tirgū, ne vienmēr būs veiksmīgi arī kaimiņvalsts tirgū. Atverot interneta veikalu jaunā tirgū, ir no jauna jāizvērtē visi jautājumi, kam bija nepieciešamas atbildes sākotnējā interneta veikala veidošanas gaitā. Ja Baltijā 90% maksājumu tiek veikti ar bankas saišu (Bank link) starpniecību, tad, piemēram, Zviedrijā šāda sistēma absolūti nav populāra. Visu atšķirību apzināšanai ir nepieciešama iepriekšēja sagatavošanās un detalizēta potenciālā tirgus analīze.
4. Vietējā guru piesaistīšana
Noteikti iesaistiet savā komandā arī kādu vietējo cilvēku, kas labi pazīst tirgu, kultūru un Jūsu potenciālos klientus, t.i., vietējos iedzīvotājus. Papildus tirgus pazīšanai vietējie darbinieki varēs palīdzēt arī ar preču aprakstu, interneta veikala un mārketinga tekstu korektūru, jo tiem ir jābūt saprotamiem un relevantiem. Tiešais tulkojums vai tulkošanas pakalpojumu iepirkšana ne vienmēr ir labākais risinājums.
Jaunumu saraksts
-
06.02.2020Lai atvieglotu Jūsu ikdienas darbu un palīdzētu optimizēt laiku, kas tiek pavadīts, kārtojot maksājumus, Omniva piedāvā ērtu risinājumu – Omniva Checkout norēķinu sistēmu e-veikaliem. Izmantojot Omniva Checkout, Jums ir iespēja piedāvāt saviem klientiem galvenos tiešsaistes maksājumu un piegādes risinājumus.
-
04.12.2019
-
29.10.2019
-
05.04.2019
-
06.09.2018
-
04.09.2018Pircēji Skandināvijā, Lielbritānijā un Vācijā vairs nespētu iedomāties situāciju, ka iegādātās preces nevarētu atgriezt vai apmainīt. Pircēji vēlas garantiju un drošību, līdz ar to izvēlas iepirkties e-veikalos, kur atgriezt sūtījumu tirgotājam ir ne tikai vienkārši, bet arī ērti.
-
25.05.2018Daudzi uzņēmēji jau noteikti ir domājuši vai pat mēģinājuši paplašināt biznesu arī aiz savas valsts robežām, un vislabākā vieta savas darbības sākotnējai izvēršanai neapšaubāmi ir kaimiņvalstis. Kā neuzkāpt uz paša nomesta grābekļa? Izlasi Omniva ieteikumus, kas būtu jāņem vērā, paplašinot uzņēmējdarbību Baltijā!
-
16.05.2018
-
12.03.2018E – rēķinu centrs sadarbībā ar HansaWorld līdz 2018. gada 30 jūnijam piedāvā lielisku iespēju, izmantot HansaWorld pakalpojumu – Standart ERP.
-
01.02.2018
-
10.04.2017
-
20.03.2017Novērtē Omniva
-
08.03.2017Ādažu T/C Supernetto pakomāts tiek pārvietots
-
21.12.2016Pasteidzies! Nenokavē savu iespēju nosūtīt Ziemassvētku paciņu!
-
09.12.2016Plānojiet savus sūtījumus laicīgi.
-
07.12.2016Uzzini dažus noderīgus padomus kā plānot sūtījumus pirmssvētku laikā.
-
23.11.2016Uzzini, kur uzstādīti 30 jaunie pakomāti, (Pilsēta / Adrese).
-
17.11.2016Kurjerpiegādes - sūtījumu piegādes un sūtījumu paņemšana no klienta (Valsts svētku dienā) 18. novembrī nebūs pieejamas.
-
09.11.2016Esi pirmais un laimē kādu no 300 Royal Canin iepakojumiem savam mājas mīlulim.
-
04.11.2016Informējam, ka satiksmes apgrūtinājumu dēļ, šodien paciņu piegādes varētu nedaudz aizkavēties.
-
02.11.2016Aktuāla informācija par pakomātu paplašināšanās darbu noslēgumu ciklu.
-
26.10.2016Turpmāk, ierasto 80 skapīšu vietā, šo pakomātu kapacitāte būs 149 skapīši!
-
25.10.2016Diviem pakomātiem (Jelgavā un Bauskā) tiks palielināta skapišu kapacitāte!
-
21.10.2016Jaunos pakomātus izvietosim Valdeķu ielā (Ziepniekkalnā) un Arēna Rīga rajonā (Grostonas ielā).
-
20.10.2016Šodien (20.10.) veiksim divu Salaspilī un Ādažos esošu pakomātu uzlabošanas darbus, tiem tiks pievienoti papildus skapīšu nodalījum!
-
19.10.2016Lasi vairāk, lai uzzinātu kur...
-
18.10.2016Uzņēmums Omniva turpina izplesties, šodien tiks uzstādīti 5 jauni pakomāti!
-
17.10.2016Šodien, (17.10.) palielinam kapacitāti Olimpijas un Ķekavas nov. A7 Rimi pakomātam! Jaunu uzstādām pie T/C Lība (Ķekavā)
-
13.10.2016
-
15.09.2016Apjomi tikai augs...
-
29.08.2016Iepazīsties ar programmu un reģistrējies jau tagad.
-
23.08.2016Vienota Baltija, vienoti sūtījumi.
-
26.05.2016Mums ir labākais risinājums šaj vasarai...
-
23.05.2016Šajā laika posmā nebūs pieejamas dažas no sistēmas darbības funkcijām.
-
01.05.2016Igaunijas Tirdzniecības Kamera Latvijā ir pirmā Igaunijas uzņēmumu un investoru apvienība, kas ir izveidota ārpus Igaunijas robežām.
-
27.04.2016Lai atvieglotu ideju par konkurenci loģistikā, uzņēmums Omniva piedāvās izmantot savu jau nostabilizēto pakomātu tīklu kā "portālu" starp partneriem un potenciālajiem klientiem visā Baltijā.
-
18.04.2016Tagad ar Omnivu piegādes vēl ātrākas!
-
12.04.2016Septiņi jauni pakomāti Igaunijā tiks uzstādīti jau līdz š.g. maija beigām.
-
30.03.2016
-
01.03.2016Marts - iespēja uzslavēt mūsu labos darbus!
-
25.02.2016Aizpildiet anketu un saīsiniet sev ceļu līdz tuvākajam pakomātam!
-
18.02.2016Omniva.lv tagad ērti lietojama arī no viedtālruņa vai planšetes, lai kur jūs atrastos.
-
03.02.2016Lielākais pieaugums reģistrēts starptautisko pakalpojumu ieņēmumos, ko veicināja 11% pieaugums paku sūtījumos Baltijas valstīs.
-
13.11.2015Lai padarītu mūsu e-apkalpošanas vidi ērtāk lietojamu, esam veikuši svarīgus sistēmas uzlabojumus.
Noderīga informācija
Noderīga informācija
Klientu atbalsta centrs
P. 8:00 - 20:00
O. 8:00 - 20:00
T. 8:00 - 20:00
C. 8:00 - 20:00
Pk. 8:00 - 20:00
Se. 9:00 - 17:00
Sv. 9:00 – 17:00
Tālr.: +371 27042424
E-pasts: [email protected]