Baltijas iedzīvotāji paļaujas uz sūtījumu piegādēm vairāk nekā jebkad agrāk

17.06.2025
Baltijas iedzīvotāji paļaujas uz sūtījumu piegādēm vairāk nekā jebkad agrāk

Sūtījumu piegāde ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas dzīves sastāvdaļu visā Baltijā – jaunākie Omniva Grupas apkopotie dati liecina, ka gandrīz 9 no 10 iedzīvotājiem* Igaunijā, Latvijā un Lietuvā pēdējo 12 mēnešu laikā ir saņēmuši vismaz vienu sūtījumu. Šie rezultāti atspoguļo turpmāku e-komercijas, personīgo piegāžu un lietotu preču tirdzniecības pieaugumu reģionā.

Saskaņā ar pētījumu 88 % Lietuvas, 87 % Latvijas un 83 % Igaunijas iedzīvotāju pagājušajā gadā ir saņēmuši vismaz vienu sūtījumu. Pieaudzis arī saņemšanas biežums – gandrīz trešdaļa respondentu katrā valstī saņem sūtījumus vairākas reizes mēnesī. Vairāk nekā 40 % respondentu norādījuši, ka ir pēdējo saņēmuši sūtījumu iepriekšējā nedēļā.

Lai arī sūtījumu saņemšana  ir kļuvusi par normu, arī nosūtīšanas aktivitāte pieaug. Lietuvā 35 % respondentu norādīja, ka ir nosūtījuši sūtījumu pēdējo vienas vai divu nedēļu laikā, Latvijā – 28 %, bet Igaunijā – 22 %. Cilvēki veic sūtījumus dažādu iemeslu dēļ – gan tiešsaistē iegādātu preču atgriešana, dāvināšanas un arī līdz lietotu preču pārdošanai otrreizējās tirdzniecības platformās. Lietuvā puse no tiem, kas sūtījuši sūtījumus, pēdējā gada laikā ir pārdevuši kādu lietotu preci.

Arvien lielāku nozīme ir pārrobežu sūtījumiem. 14 % procenti latviešu un lietuviešu, kā arī 9 % igauņu norādīja, ka pēdējā gada laikā ir sūtījuši sūtījumus uz ārzemēm.

Komentējot pētījuma rezultātus, Omniva Grupas valdes loceklis Gusts Muzikants uzsvēra: “Dati skaidri parāda, ka sūtījumu piegāde ir kļuvusi par būtisku ikdienas dzīves sastāvdaļu Baltijā. Neatkarīgi no tā, vai cilvēki iepērkas tiešsaistē, sūta dāvanas vai pārdod lietotas preces, viņi tagad paļaujas uz loģistikas tīkliem vairāk nekā jebkad agrāk. Šīs paradumu izmaiņas nav tikai par ērtībām – tā atspoguļo plašāku digitālā dzīvesveida izplatību visā mūsu reģionā.”

Tā kā e-komercija un digitālā komunikācija turpina būtiski ietekmē patērētāju uzvedību, pieprasījums pēc ātriem, elastīgiem un efektīviem sūtījumu pakalpojumiem, visticamāk, pieaugs. Loģistikas pakalpojumu sniedzējiem un tirgotājiem šie secinājumi uzsver nepieciešamību ieguldīt gudrākos piegādes risinājumos un infrastruktūrā, lai spētu apmierināt mūsdienu Baltijas patērētāju vajadzības, uzsver G.Muzikants.

*Pētījums pēc Omniva pasūtījuma veikts 2025. gada pavasarī