Atgriešanas pakalpojums
Pēdējās pārskatīšanas datums: 2025. gada 17 jūnijā
Šis ir Omniva SIA (Omniva) Atgriešanas pakalpojums (https://atgriesana.omniva.lv/) pieejamības paziņojums, kas pirmo reizi publicēts 2025. gada 17 jūnijā.
Omniva augstu vērtē un aktīvi uzklausa savus darbiniekus, partnerus un klientus. Mēs atbalstām svaigas un inovatīvas idejas, kas palīdz mums attīstīties un augt kā cilvēkiem, ekspertiem un kā uzņēmumam. Omniva ir apņēmusies ievērot Eiropas Pieejamības direktīvu un ir apņēmusies ievērot Eiropas IKT produktu un pakalpojumu pieejamības standartu EN 301 549, lai uzlabotu pieejamību ikvienam, tostarp cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Šis paziņojums par pieejamību ir balstīts uz ārēja vērtētāja veiktu vietnes Atgriešanas pakalpojums pieejamības auditu. Atsevišķas Atgriešanas pakalpojums funkcijas nav pieejamas (norādītas sadaļā "Zināmie pieejamības trūkumi"), un Omniva ir apņēmusies šos trūkumus novērst, lai nodrošinātu visiem pieejamu pakalpojumu.
Saderība
Atgriešanas pakalpojums ir izstrādāta un pārbaudīta tā, lai tā būtu saderīga vismaz ar šādām palīgtehnoloģijām:
- Chrome pārlūks datorā ar JAWS ekrāna lasītāju;
- Chrome pārlūks datorā ar fizisku tastatūru;
- Safari pārlūkprogramma iOS operētājsistēmā ar VoiceOver ekrāna lasītāju,
- Safari pārlūkprogramma iOS operētājsistēmā ar Voice Control balss komandām,
- Safari pārlūkprogramma iOS operētājsistēmā ar fizisku tastatūru;
- Operētājsistēmas tālummaiņas un fonta lieluma palielināšanas iespējas (līdz 200%).
Kontakti
Ja vietnē Atgriešanas pakalpojums konstatēsi pieejamības problēmas papildus tām, kas norādītas sadaļā "Zināmie pieejamības trūkumi", vai vēlēsies iegūt papildu informāciju, mūsu īpašā komanda labprāt Tev palīdzēs. Lūdzu, rakstiet uz [email protected] vai sazinieties caur mūsu tīmekļa vietni.
Latvijā valsts pakalpojumu vietņu un lietotņu piekļūstamību uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Viņu kontaktinformācija pieejama tīmekļvietnē: https://www.ptac.gov.lv/.
Zināmās pieejamības nepilnības
Šeit ir saraksts ar pieejamības problēmām, kuras mēs cenšamies novērst. Pateicamies par pacietību un atvainojamies par sagādātajām neērtībām!
Vispārīgi
- Visām https://atgriesana.omniva.lv/ lapām pašlaik ir vienāds lapas nosaukums.
- Virsraksti ne vienmēr atbilst hierarhiskajai secībai. Retos gadījumos virsraksti netiek atzīmēti kā virsraksti.
- Izmantojot tālummaiņu, daži elementi var pārklāties vai kļūt slēpti, un lapa var kļūt nelietojama, jo to pārklāj mobilā izvēlne.
- Palielinot fonta lielumu pārlūkprogrammas iestatījumos, ne visi teksti palielinās.
- Dažiem tekstiem, ikonām un ievades laukiem var nebūt pietiekams kontrasts ar fonu, un tie var būt grūti saskatāmi.
- Nav saites "izlaist", kas ļautu tieši pāriet uz galveno saturu.
- Lielākajai daļai interaktīvo elementu netiek parādīts fokuss, pārvietojoties ar tastatūras tabulēšanas taustiņu.
- Retos gadījumos fokuss var pārvietoties aiz atvērta modāla vai negaidīti, piemēram, pēc datuma atlasīšanas vai atlasītā elementa izmantošanas.
- Neredzamās / slēgtās navigācijas izvēlnes nav pienācīgi paslēptas palīgtehnoloģijām.
- Darbvirsmā valodas globusa ikonai, lejupvērstās bultiņas ikonai un karodziņu ikonām trūkst teksta alternatīvu. Mobilajā tālrunī izvēlnes ikonas pogai nav teksta alternatīvas. Modālās aizvēršanas ikonas pogām nav teksta alternatīvu.
- Ekrāna lasītāji var nolasīt dažus neinformatīvus attēlus un ikonas, jo tie nav pareizi paslēpti kodā.
- Pogu stāvokļus, kas parāda vai paslēpj papildu saturu, ne vienmēr var noteikt programmiski.
- Kad parādās kļūdu ziņojumi, ekrāna lasītāji tos nenolasa automātiski.
Saites
- Dažas saites nav izdalītas vai ir atzīmētas tikai ar krāsu.
- Omniva logotipiem galvenē un kājenē kodā nav teksta alternatīvu.
- Ārējo saišu ikonām kodā nav teksta alternatīvu, tāpēc palīgtehnoloģijas nevar noteikt, kuras saites tiek atvērtas jaunā cilnē.
- Saites, kas atver PDF dokumentus, nav attiecīgi atzīmētas.
- Veikala logotipa saitēm kodā nav teksta alternatīvu.
Meklēt
- Meklēšanas ikonas pogai meklēšanas lodziņā trūkst teksta alternatīvas.
- Ierakstot vārdu meklēšanas lodziņā, tiek parādīti ieteikumi, bet ekrāna lasītāji to nepaziņo. Jāizvēlas meklēšanas ieteikums, pretējā gadījumā meklēšanas ievade tiek notīrīta. Dažos meklēšanas lodziņos ieteikumus nevar atlasīt ar tastatūru.
- Kad tiek parādīti meklēšanas rezultāti, ekrāna lasītāji par to nepaziņo.
Formas
- Dažās formās ieejas nav programmiski savienotas ar to etiķetēm.
- Dažās formās obligātie ievades lauki ir atzīmēti ar zvaigznīti (*), bet nav atzīmēti kā obligāti palīgtehnoloģijām. Nav arī izskaidrojuma, ka ar zvaigznīti atzīmēti obligātie lauki.
- Daži izvēles un kombinētie lodziņi nav pilnībā pieejami palīgtehnoloģijām un nav paziņoti kā “paplašināti” vai “sakļauti”.
- Dažos kombinēto lodziņu sarakstos ir jāievada vismaz viena rakstzīme, lai varētu atlasīt opcijas ar tastatūru mobilajā ierīcē.
- Datumu atlasītāja kalendāri nav pieejami palīgtehnoloģijām.
- Pārvietojoties mobilajā ierīcē ar fizisku tastatūru, datumu atlasītāji var nebūt pilnībā redzami.
- Failu augšupielādes nav pieejamas palīgtehnoloģijām.
- Laukos, kuros tiek pieprasīta informācija par lietotāju, trūkst automātiskās aizpildīšanas vērtību, vai tās ir nekorektas.
- Formā “Atgriezt” jāaizpilda visi lauki, kas atzīmēti ar zvaigznīti (*), lai turpinātu. Pašlaik netiek sniegta nekāda atsauksme, ja tiek noklikšķināts uz “Tālāk”, bet ne visi obligātie lauki ir aizpildīti.
- Formā “Atgriezt” pašreizējo soli nevar programmiski noteikt.
- Formā "Atgriezt" var būt poga "Pievienot preci". Poga nav pieejama palīgtehnoloģijām.
- Formā “Atgriezt” un modālajos dialoglodziņos pogas "Rediģēt", "Dzēst", "jautājuma zīme" un "Aizvērt" nav pieejamas palīgtehnoloģijām.
- Formā “Atgriezt”, “Es vēlos atgriezt" un “Es vēlos mainīt” ir radiopogas, bet to lomu un stāvokli nevar noteikt programmiski.
- Paroles laukos ir poga ar acs ikonu, kas pārslēdz paroles redzamību. Poga nav pieejama palīgtehnoloģijām.
Problēmas konkrētās lapās
- Pieteikšanās lapā pēc noklikšķināšanas uz "Aizmirsāt paroli?" e-pasta ievades lauks tiek notīrīts.
- Tabulā “Manas atgriešanas” ievades laukiem “Meklēšana” un “Šķirošana” kodā nav etiķešu, un tās nav pilnībā pieejamas palīgtehnoloģijām.
- Tabulā “Mana atgriešana” nav iespējams paplašināt tabulas rindas ar visām palīgtehnoloģijām.
- Kad esat pieteicies, "Manas atgriešanas" un "Mani iestatījumi" ir klikšķināmas cilnes, taču to lomu un statusu nevar programmiski noteikt.
- Pieteikšanās lapā “Klienta pieteikšanās” un “Veikala pieteikšanās” ir klikšķināmas cilnes, taču to lomu un statusu nevar programmiski noteikt.
- Pakomātu atrašanās vietu karte un saraksts nav pilnībā pieejami palīgtehnoloģijām. Var būt grūti pārvietoties kartes apgabalā, ja tajā ir redzamas daudzas pakomātu atrašanās vietas.
- Sīkdatņu sadaļa
- Sīkdatņu modāls nav pieejams tastatūrai mobilajās ierīcēs.
- Sīkdatņu iestatījumu ikonas pogai ir teksta alternatīva "Atvērt logrīku", kas var nebūt skaidri redzama. Poga ir fokusēta kā pēdējais elements lapā.
- Dažām informatīvām ikonām sīkfailu modālā nav teksta alternatīvu. Logotipiem sīkfailu modālā ir teksta alternatīvas, kas var būt neskaidras.
- Sīkdatņu modāls ne vienmēr maina savu valodu atbilstoši izvēlētajai lapas valodai.
- Pēc sīkfailu modāla aizvēršanas fokuss var palikt tajā.