E-service is not available at the moment, please try again later.
E-service is not available at the moment, please try again later.

VIDEO PAMĀCĪBA



zināt, vai interneta veikalā iegādātā prece būs jāatmuito?

Visas preces, kas Tev tiks sūtītas ne no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, būs jāatmuito. Tādēļ, ja Tu iepērcies ārvalstu interneta veikalos, vienmēr pievērs uzmanību tam, no kurienes Tavs sūtījums tiks sūtīts. Tāpat ir iespējamas situācijas, kad interneta veikalam, kas darbojas kādā no ES dalībvalstīm, preču noliktavas atrodas ārpus ES teritorijas - arī šajā gadījumā sūtījums būs jāatmuito.

Kādēļ man ir jāatmuito sūtījums, ja sūtījums ir pasūtīts un iegādāts pirms 2021. gada 1. jūlija?

Jārēķinās ar to, ka atmuitošana un pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samaksa būs jāveic par sūtījumiem, kas ir pasūtīti pirms 2021. gada 1.jūlija, bet piegādāti pēc šī datuma. Proti,  tiek ņemts vērā sūtījuma ievešanas Eiropas Savienībā datums, nevis izsūtīšanas brīdis. Tas nozīmē, lai saņemtu sūtījumu pēc 2021. gada 1. jūlija, par to būs jāsamaksā PVN un jāaizpilda Importa muitas deklarācija pasta sūtījumiem.

Kā es zināšu, ka mans sūtījums ir ieradies Latvijā?

Saņemot Tavu sūtījumu Latvijā, mēs informēsim Tevi nosūtot SMS uz Tavu tālruni, kuru biji norādījis reģistrācijas vai pirkuma brīdī internetveikalā un e-pastu, ja to norādīji reģistrācijas vai pirkuma brīdī internetveikalā.

Vai man ir jādodas uz Valsts ieņēmumu dienestu? Kā es varu aizpildīt Importa muitas deklarāciju pasta sūtījumiem?

Uz Valsts ieņēmumu dienestu (VID) nav jādodas, bet atmuitošanu var veikt attālināti no sava profila VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Plašāka informācija par to, kā tas izdarāms, pieejama ŠEIT.
Lai saņemtu sūtījumu, Tev VID EDS ir jānoformē un jāiesniedz Importa muitas deklarācija pasta sūtījumiem.  Pieslēdzoties EDS, sistēma atvērs sākumlapu, kurā redzēsi izvēlni "Importa muitas deklarācijas pasta sūtījumiem". Tev ir jāspiež poga "Atvērt" un jāaizpilda "Importa muitas deklarācija pasta sūtījumiem".

Kas ir Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS)? Vai man ir pieeja EDS?

Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS) ir Valsts ieņēmumu dienesta sistēma.
Pieslēgties EDS ir iespējams https://eds.vid.gov.lv/login/:
- ievadot lietotāja vārdu un paroli;
- ar Latvija.lv (iespējams autentificēties ar internetbanku rīkiem);
- ar e-parakstu.

Kādai informācijai jābūt, lai iesniegtu Importa muitas deklarāciju pasta sūtījumiem?

Sūtījuma dati muitas deklarācijas aizpildīšanai būs pieejami Tev nosūtītajā SMS un e–pastā, kuru būsi norādījis pirkuma brīdi:
- Pasta sūtījuma izsekošanas numurs (tracking number);
- Pagaidu uzglabāšanas deklarācijas (PUD) numurs;
- (PUD) preces kārtas numurs;
- Nosūtītāja nosaukums;
- Nosūtītāja valsts;
- Sūtījuma svars;
- Sūtījuma cena;
- Sūtījuma piegādes izmaksas.
 
Instrukciju muitas deklarācijas aizpildīšanai vari atrast ŠEIT

Cik precīzi man ir jānorāda informāciju par precēm  un to vērtību, aizpildot deklarāciju?

Laukā “Preces apraksts" no piedāvātā preču klasifikatora jāizvēlas sūtījumā esošā prece. Ja sūtījumā ir vairāku veidu preces, katra veida prece jānorāda atsevišķi, nospiežot pogu “Pievienot nākamo preci”. Deklarācijas sadaļā “Papildu informācija” ir iespēja pievienot dokumentus, kas sniedz identificējošo informāciju par preci un tās vērtību, piemēram, rēķinu, maksājumu dokumentu, pasūtījuma orderi utml.

Vai es varu saņemt savu sūtījumu un apmaksāt nodokļus, neformējot muitas deklarāciju?

Ja esi saņēmis Omniva aicinājumu SMS un e-pastā (ja to norādīji reģistrācijas vai pirkuma brīdī internetveikalā) par muitojamo sūtījumu, lai samaksātu nodokļus un saņemtu savu sūtījumu, Tev ir jāaizpilda un jāiesniedz elektroniska muitas deklarācija, kā to nosaka Eiropas Savienības normatīvie akti.

Kur un kādā veidā es varu veikt pievienotās vērtības nodokļa samaksu?

Pievienotās vērtības nodoklis (PVN) tiks aprēķināts automātiski, balstoties uz Tevis iesniegto informāciju par sūtījumu Elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Lai samaksātu PVN, sadaļā “Manas deklarācijas” apakšsadaļā “Jāveic maksājums” jāatver deklarācija, kas ir statusā “Gaida maksājumu”. Nospiežot pogu “Maksāt”, atveras e-pakalpojums, kurā var veikt apmaksu, izmantojot internetbanku.  

Kurām precēm drīkst noformēt vienkāršoto Importa muitas deklarāciju pasta sūtījumiem? 

Vienkāršotu Importa muitas deklarāciju pasta sūtījumiem iespējams noformēt tikai sarakstā norādītajām precēm, uz kurām neattiecas aizliegumi un ierobežojumi. Ja Tava sūtījumā esošā prece nav atrodama preču klasifikatorā, tas nozīmē, ka jāformē standarta importa muitas deklarācija.

Vai man ir iespējams uzticēt sava sūtījuma deklarēšanu Omniva?

Nē, šādas iespējas nav. Saņemot Tavu sūtījumu Omniva noliktavā, mēs Tevi informēsim SMS un e-pastā (ja to norādīji reģistrācijas vai pirkuma brīdī internetveikalā) ar instrukciju par tālāko rīcību. Tev būs patstāvīgi jāveic sava sūtījuma deklarēšana Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (https://eds.vid.gov.lv/login/)

Cik ilgi tiks uzglabāts mans nedeklarētais sūtījums?

- ja 10 dienu laikā netiks veikta sūtījuma atmuitošana un nodokļu samaksa, sākot no 11.dienas, par sūtījuma uzglabāšanu tiks aprēķināta uzglabāšanas maksa 0,50 EUR, ieskaitot PVN par katru papildu diennakti līdz sūtījuma deklarēšanai un piegādei Tev tuvākajā Omniva pakomātā.  Uzglabāšanas maksa par šādiem sūtījumiem tiks iekasēta, pievienojot to kā papildu maksu pie sūtījuma saņemšanas;
 
Cik ilgi tiks uzglabāts mans deklarētais sūtījums?

Kad būsi aizpildījis un iesniedzis sava sūtījuma muitas deklarāciju, kā arī samaksājis pievienotās vērtības nodokli, mēs automātiski saņemsim informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta un veiksim Tava sūtījuma piegādi Tevis izvēlētajā vai Tev tuvākajā Omniva pakomātā 1 – 2 dienu laikā.  Sūtījums pakomātā glabāsies 7 dienas. Pirms glabāšanas termiņa beigām mēs Tev nosūtīsim atgādinājuma īsziņu. Ja Tu neizņemsi sūtījumu līdz glabāšanas termiņa beigām, mēs to atgriezīsim atpakaļ mūsu noliktavā. Ja vēlēsies atkārtoti saņemt savu sūtījumu Omniva pakomātā, tas būs maksas pakalpojums un izmaksās 2,88 EUR.

Vai man būs jāmaksā papildus par sūtījuma piegādi Omniva pakomātā?

Piegādes maksa ir aprēķināta preces iegādes brīdī, iepērkoties kādā no ārvalstu interneta veikaliem. Šajā maksā ir iekļauta arī piegāde uz Tevis izvēlēto vai Tev tuvāko Omniva pakomātu Latvijā. Kad būsi aizpildījis un iesniedzis sava sūtījuma muitas deklarāciju, kā arī samaksājis pievienotās vērtības nodokli Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā, mēs automātiski saņemsim ziņu un veiksim Tava sūtījuma piegādi Tevis izvēlētajā vai Tev tuvākajā Omniva pakomātā.
 
Vai es varu pagarināt sava sūtījuma uzglabāšanas termiņu?

Tu vari pagarināt sava sūtījuma uzglabāšanas termiņu. To ir iespējams pagarināt 30 dienu laikā no dienas, kad saņēmi pirmo Omniva SMS un e-pasta (ja to norādīji reģistrācijas vai pirkuma brīdī internetveikalā) ziņu par Tava sūtījuma piegādi Latvijā. Tev ir jāiesniedz iesniegums par sūtījuma uzglabāšanas pagarinājumu (iesnieguma forma atrodama ŠEIT) ar lūgumu pagarināt sava neatmuitotā sūtījuma glabāšanas laiku, apmaksājot ar priekšapmaksu visu sava neatmuitotā sūtījuma paredzēto glabāšanas laiku saskaņā ar Omniva cenrādi (0,50 EUR, ieskaitot PVN no 11. dienas par katru nākamo dienu).
 
Cik man būs jāmaksā par sava neatmuitotā sūtījuma uzglabāšanas termiņa pagarināšanu?

Priekšapmaksas rēķins par neatmuitotā sūtījuma uzglabāšanas termiņa pagarināšanu Tev tiks nosūtīts uz Tavu norādīto e–pastu. Ja sūtījuma atmuitošana tiks veikta pirms uzglabāšanas termiņa beigām, priekšapmaksas atlikusī summa no Omniva puses netiks atgriezta.
 
Vai es varu atteikties no sava sūtījuma un to neatmuitot, vai par to būs jāmaksā?

Tu vari atteikties no sava sūtījuma. Ja 30 dienu laikā Tu neveiksi sava sūtījuma atmuitošanu vai neiesniegsi iesniegumu ar priekšapmaksu par sūtījumu uzglabāšanas termiņa pagarinājumu, pēc 30 kalendārām dienām mēs atgriezīsim sūtījumu atpakaļ nosūtītājam. Sūtījuma iegādes un piegādes izmaksas no Omniva netiks kompensētas.
 
Kur vērsties, ja neatradu sev vajadzīgo informāciju par Importa muitas deklarācijas pasta sūtījumiem noformēšanu?

Ja nevari atrast atbildi Omniva mājas lapā vai VID tīmekļvietnē “Pasta sūtījumi”, lūdzu, raksti VID Muitas pārvaldei uz e-pastu MP.lietvediba@vid.gov.lv vai zvani uz VID konsultatīvo tālruni: +371 67120000 (izvēloties sarunu tēmu “Muita”).

 
Biznesa klients Ieiet
Privāts klients Ieiet

Dzirnieku iela 24, Mārupe, LV-2167, e-pasts: info@omniva.lv, Info +371 27042424