E-service is not available at the moment, please try again later.
E-service is not available at the moment, please try again later.
21.04
2022

E-komercijas apjomi un intensitāte Latvijā atsevišķos segmentos pieauguši pat par 700%


Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmuma Omniva un starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius apkopotie dati par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem e-veikalos, liecina, ka pēdējo gadu laikā tie daudzkāršojušies. Piemēram 2021.gadā kopumā Omniva piegādājusi par 50% vairāk sūtījumu, nekā 2020.gadā, bet atsevišķās preču kategorijās pieaugums sasniedzis gandrīz 700%.


Apkopotā informācija liecina, ka populārākās preču kategorijas, ko Latvijas iedzīvotāji iegādājas e-veikalos ir apģērbs (t.sk. sporta) un veselības aprūpes (t.sk. kosmētikas) produkti. Omniva dati liecina, ka salīdzinoši visstraujākais pieaugums pēdējo gadu laikā ir novērojams tieši veselības aprūpes (+692%), skaistumkopšanas (+317%) un apģērbu (+308%) produktu grupās.

“Ārkārtīgi straujais pieaugums minētajās produktu grupās liecina par divām tendencēm. Pirmkārt, arvien lielāks skaits dažādu jomu uzņēmēju apzinās, ka mūsdienās pieaugošs skaits cilvēku izvēlas iepirkties e-veikalos. Ne tikai apstākļu (Covid-19 ierobežojumu) dēļ, bet arī novērtējot šādas iepirkšanās formas sniegtās priekšrocības – lētāk, ātrāk, ērtāk un plašākas izvēles pieejamība. Otrkārt, sabiedrība par iegādei e-veikalā atbilstošām precēm atzīst arvien plašākas preču kategorijas. Ja agrāk izteikti varējām runāt par dominējošu īpatsvaru apģērbu kategorijas iepirkumiem, tad šobrīd ļoti strauji aug faktiski visas kategorijas, kuras pirms gadiem likās neiedomājami iegādāties attālināti t.sk. preces hobijiem, mājas interjeram, dzīvniekiem,” norāda Omniva pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Kuļikovskis.

Savukārt Gemius apkopotā informācija liecina, ka šogad e-veikalos visbiežāk iegādāto preču topa augšgalā atgriezušās preces un pakalpojumi, kas bija populāri pirms pandēmijas, 2020. gadā.
“Tāpat kā pērn, arī šogad Latvijas interneta veikalos aptaujātie visbiežāk pirkuši apdrošināšanu, kam seko arī gatavā ēdiena piegādes servisu pakalpojumi. Taču pirmajā trijniekā atgriezušās izklaides pasākumu biļetes, kas bija visbiežāk pirktā preču kategorija 2020. gadā pirms Covid-19 pandēmijas sākuma. Tikmēr ārzemju iepirkšanās vietnēs aptaujātie visbiežāk pirkuši apģērbu, kā arī izmantojuši rezervēšanas sistēmu pakalpojumus, un iegādājušies aviobiļetes un citu transportu biļetes, kas nomainījuši spēles, viedtālruņus un datorus, kas topa augšgalā bija pērn, tādējādi atkārtojot 2020. gada populārāko preču topu. Šogad respondentiem arī vaicājām, kas ir preces vai pakalpojumi, bez kuriem noteikti nevarētu iztikt, neiegādājoties tos tradicionālajos veikalos, noskaidrojot, ka apģērbu un apavus, ko aptaujātie bieži pērk gan Latvijas, gan ārzemju e-komercijas vietnēs, pircēji ierindo starp trim populārākajām, bez kuru iegādes klātienē noteikti nevarētu iztikt. Tāpat arī pārtika, ko Latvijas e-veikalos salīdzinoši bieži iegādājas aptaujātie, ir pirmā visbiežāk norādītā kategorija, bez kuras iegādes klātienē respondenti noteikti nevarētu iztikt.”

Attiecībā uz 2022.gada tendencēm, M.Kuļikovskis norāda, ka visticamāk pieaugums vairs nebūs tik straujš, tomēr kopējā tendence paliks nemainīga – arvien vairāk cilvēku kā pamata iepirkšanās formu izvēlēsies e-veikalus, kas nozīmē arī konkurences pieaugumu šajā nozarē: “E-veikaliem ir jāfokusējas uz to, kā noturēt savu klientu lojalitāti un apmierinātību augstā līmenī. Tas nozīmē integrētus, intuitīvus, vienkāršus un ātrus risinājumus gan preču iegādei, gan tūlītējai piegādei. Šo tendenci apstiprina arī mūsu novērojumi, ka arvien lielāks skaits vietējo uzņēmēju izvēlas integrētus loģistikas risinājums (t.i. sadarbības formāts ar vienu loģistikas partneri, kas spēj nodrošināt e-maksājumu apkalpošanas, noliktavas, sūtījumu komplektēšanas un piegādes pakalpojumus vienlaicīgi).”

Omniva ir klientu mīlētākais sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējs Latvijā. Uzņēmums nodrošina ģeogrāfiski plašāko pārklājumu ar sūtījumu saņemšanas vietām Latvijā - kopējais pakomātu un saņemšanas punktu skaits 2022.gadā sasniegs 300, garantējot 24/7 saņemto sūtījumu pieejamību 122 apdzīvotās vietās. Tāpat Omniva piedāvā plašu pakalpojumu klāstu e-komercijas jomas uzņēmējiem, nodrošinot pilnu sūtījumu piegādes loģistikas ciklu (e-norēķini, noliktava, komplektēšana un piegāde). Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā sasniedza 18 miljonus EUR.

Papildu informācija:
Ruta Pole
SIA Omniva mārketinga vadītāja
Mob. t.: +371 24949944
E-pasts: ruta.pole@omniva.lv
www.omniva.lv, facebook.com/omniva.lv

Atpakaļ uz galveno jaunumu lapu

Jaunumu saraksts

Biznesa klients Ieiet
Privāts klients Ieiet

Dzirnieku iela 24, Mārupe, LV-2167, e-pasts: info@omniva.lv, Info +371 27042424