03.02
2023

Pētījums: uzņēmēji aktīvi izmanto iespējas sūtīt pakas uz ārvalstīm saviem biznesa klientiem

Pētījuma ietvaros arī secināts, ka 39% no sūtītājiem paciņu nosūtīšana uz ārvalstīm nav bijusi vienreizēja, bet gan regulāra aktivitāte – ar biežumu līdz pat vairākām reizēm nedēļā.
 
“Domāju, ka pētījumā iegūtie rezultāti liecina par diviem aspektiem. No vienas puses redzam, ka visbiežāk sūtījumu adresāti ir radinieki un draugi, taču vienlaikus kā interesantu tendenci var minēt to, ka gandrīz katrs piektais (17%) starptautiskos sūtījumus veicis cilvēks, to adresējis saviem biznesa klientiem. Tas vedina domāt, ka pēdējos gados esam piedzīvojuši ne tikai strauju izaugsmi vietējās e-komercijas segmentā, bet arī uzņēmumi un pašnodarbinātie arvien mērķtiecīgāk apgūst eksporta tirgus. Tās noteikti ir pozitīvas ziņas valsts ekonomikai un mūsu konkurētspējai,” norāda Omniva Pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Kuļikovskis.
 
Jāatzīmē, ka visbiežāk sūtījumus klientiem uz ārvalstīm sūta Pierīgā (30%) un Rīgā (19%) dzīvojošie. Savukārt viskūtrākie starptautisko tirgu apgūšanā ir Kurzemes (7%) un Vidzemes (4%) iedzīvotāji – uzņēmēji un pašnodarbinātās personas
 
“Arvien lielāka daļa vietējo uzņēmēju saprot, ka sasniegt klientus ārvalstīs ir vienkāršāk nekā jebkad. Izveidot e-veikalu kādā no bezmaksas platformām, integrēt ērtus norēķinu un piegādes risinājumus ir ikvienam paveicama lieta. Savukārt piegādes risinājumi uz ārvalstīm ir tieši tik pat vienkārši kā vietējie – atliek vien sūtījumu ievietot pakomātā vai nodot kurjeram un tas jau pēc dažām dienām sasniegs klientu otrā Eiropas malā. Pieprasījums pēc kvalitatīviem Latvijas ražotāju produktiem ārvalstu tirgos ir nemainīgi augsts, tādēļ sūtījumi – apģērbi, rotaļlietas, mājsaimniecības preces, skaistumkopšanas un citi produkti – šobrīd ceļo ne tikai uz Eiropu,” uzsver M.Kuļikovskis.
 
Pētījuma rezultāti arī iezīmē tradicionālā pasta pakalpojumu izmantošanas īpatsvara mazināšanos – arvien lielāka daļa uzņēmēju izvēlas izmantot alternatīvas tradicionālajiem pasta pakalpojumiem (kurjeri, pakomāti), jo tas ir ērtāk, vienkāršāk un šie pakalpojumi izmaksu un piegādes laika un kvalitātes ziņā ir konkurētspējīgāki.
 
“E-komercijas attīstība ir pavērusi plašas iespējas ikvienam uzņēmējam vai mājražotājam, atliek tikai spert pirmo soli un sākt izmantot tās priekšrocības, ko sniedz globālais noieta tirgus,” noslēdz M.Kuļikovskis.
 
 
*reprezentatīvs sabiedriskās domas pētījums veikts 2022.gada decembrī 
 

Atpakaļ uz galveno jaunumu lapu

Jaunumu saraksts

Biznesa klients Ieiet
Privāts klients Ieiet

Dzirnieku iela 24, Mārupe, LV-2167, e-pasts: [email protected], Info +371 27042424